Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2012

Αληθινές ιστορίες

Αληθινές ιστορίες



Έστειλε πρέσβεις ο Δαρείος στον Αλέξανδρο και του πρόσφερε τη μισή περσική αυτοκρατορία από τη θάλασσα ως τον Ευφράτη, δέκα χιλιάδες τάλαντα, τη θυγατέρα του ως σύζυγο και υπόσχεση φιλίας και συμμαχίας. Στη σύσκεψη ο στρατηγός Παρμενίων επέμεινε να γίνει δεκτή η πρόταση του Δαρείου λέγοντας: "Εγώ αν ήμουν Αλέξανδρος θα δεχόμουν". Ο Αλέξανδρος απάντησε κοφτά: "Κι εγώ αν ήμουν Παρμενίων θα δεχόμουν." Απέρριψε την πρόταση και χύθηκε στην κατάκτηση του κόσμου. Η πορεία της ζωής σου είναι τόσο λαμπρή όσο υψηλοί είναι οι οραματισμοί σου!


Σε κάποια κωμόπολη, ένας ρολογάς έλαβε παραγγελία να τοποθετήσει ένα μεγάλο ρολόι και να χαράξει επάνω του ένα ρητό. Όταν ετοιμάστηκε το ρολόι, ο ρολογάς φρόντισε να βρει το κατάλληλο ρητό. Ζήτησε τη γνώμη πολλών, μέχρι να πάρει την οριστική απόφαση. Ένας από αυτούς, κάπως παράξενος, του είπε θυμωμένος: "Ωχ αδερφέ, κοίταξε τη δουλειά σου!". Ο ρολογάς σκέφτηκε αμέσως ότι βρήκε το κατάλληλο ρητό. Και το χάραξε στο ρολόι. Έτσι το ρολόι αυτό σε κάθε λεπτό της ώρας έλεγε στον κάθε άνθρωπο που το κοιτούσε: "Κοίταξε τη δουλειά σου".



Σε ένα απόσπασμα κωμωδίας του Αριστοφάνη υπάρχει ο εξής διάλογος ανάμεσα σε δυο ακριτόμυθες και φλύαρες γειτόνισσες: -"Η Μυρσίνη μου είπε ότι της είπες αυτό που σου είχα πει να μην της πεις." - "Τι φλύαρη γυναίκα. Κι όμως εγώ της είχα πει να μη σου πει ότι της το είχα πει." - "Αν είναι έτσι, κάνε μου τη χάρη να μην πεις ότι σου είπα ότι μου το είπε.."



Εξ αιτίας της παρασπονδίας του βασιλιά της Ισπανίας Φερδινάνδου, η Γαλλία έχασε το βασίλειο της Νεαπόλεως. Ένας αυλικός τότε πρότεινε στο Λουδοβίκο μια εξίσου άτιμη παρασπονδία για εκδίκηση. Αλλά ο βασιλιάς αποκρίθηκε: "Αν ο Φερδινάνδος διέπραξε μια ατιμία, εγώ δεν πρόκειται να τον μιμηθώ. Προτιμώ να χάσω ένα βασίλειο που μπορώ να το ξαναποκτήσω, παρά να χάσω την τιμή, που όταν τη χάσει κανείς μια φορά δεν την ξαναποκτά ποτέ. 

Ανάλογα απάντησε και ο Ελευθέριος Βενιζέλος όταν οι σύμμαχοι του υπέδειξαν μια παρασπονδία σε βάρος της Σερβίας. Είπε: "Η Ελλάδα είναι ένα πολύ μικρό κράτος για να κάνει μια τόσο μεγάλη ατιμία."


Ένας οικογενειάρχης ρώτησε κάποτε τον Ρωμαίο φιλόσοφο Σενέκα, ποιο από τα παιδιά του έπρεπε να αναθρέψει επιμελέστερα, τους γιους ή τις κόρες του. Και ο Σενέκας του σύστησε αδίστακτα: "τις κόρες σου." Γιατί όποιος ανατρέφει σωστά το γιο του ανατρέφει ένα χρήσιμο άνθρωπο. Όποιος όμως ανατρέφει σωστά τη θυγατέρα του ανατρέφει μια γενιά.      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου